Radykalne cięcia na rynku przewozu kontenerów aliansu G6

Radykalne cięcia na rynku przewozu kontenerów aliansu G6

Radykalne obniżki kosztów na rynku transportu kontenerowego aliansu G6Od pół roku w transporcie kontenerowym panuje sytuacja kryzysowa, co przyczynia się do tego, że znacznie zmniejsza się zapotrzebowanie na usługi przewozowe. Sytuacja dotyka całą branżę, razem z jej światowym liderem, to znaczy Aliansem G6. Ten szybko rozwijający się armator, od niedawna odwiedzający również Gdańsk, będzie chciał w zimowym okresie zablokować parę tras między Europą a Azją. Szczególnie niskie zapotrzebowanie na transport jest prognozowane w okresie świątecznym, z takich też powodów właśnie w tym okresie czasu będą planowane postoje. Aktualnie jest w planach odwołanie czterech rejsów, do portów w Europie Północnej oraz Genui. Niestety jest to smutna wiadomość dla Gdańskiego portu, ponieważ decyzja o takim charakterze także jego dotknie. Póki co specjaliści prognozują, że po nowym roku sytuacja polepszy się nieco i nie będzie trzeba znowu redukować rejsów, jednak aby tak się stało muszą być odpowiednie warunki do prowadzenia biznesu. A te jeszcze niezbyt dobrze się prezentują, bo zapotrzebowanie na przewozy cały czas maleje i nie wiadomo, jak długo to potrwa.

Aktualna sytuacja na rynku przewozów bezpośrednio będzie się przekładać na ilość jednostek, jakie zamiast pływać i zarabiać bezczynnie oczekują w porcie na jakieś zlecenie. Szacuje się, że na dzień dzisiejszy około dwustu kontenerowców musiało kotwiczyć w portach na całym świecie, co jest równoważne z ilością prawie pół miliona normalnych TEU. Sytuacja tego typu dotyka prawie wszystkie rodzaje statków, może z wyłączeniem feederów obsługujących transporty pomiędzy największymi portami a całą okolicą. Do niedawna jeszcze na tego typu bliskich trasach pływały głównie jednostki o ładowności pomiędzy 1 a 2 tysiące TEU, jednak w chwili obecnej wiele z nich poszło w odstawkę. Miejsce ich zaczęły zajmować jednostki dwa razy większe, jak widać ich właściciele zrozumieli że będą znacznie bardziej opłacalne, niż statki małe. Sporo cięć nastąpiło również we statkach oceanicznych. Z kolei tutaj wysłano na przymusowy odpoczynek blisko dziesięć statków, mających wielkość pomiędzy 8,5 a 14 tysięcy TEU. Tego typu działania mają za zadanie poprawę efektywności i cięcie kosztów, co jest niezbędne w obecnych realiach rynkowych.

Sorry, comments are closed for this item.

  • Translation


  • Spedycja w Gdyni – Kontakt

    telefon :
    +48 58 732 79 84

    e-mail :
    info@spedycjakontener.waw.pl

  • Najnowsze wpisy

  • NewStatPress

    Visits today: _