Terminale kontenerowe zaczęły ważenie kontenerów morskich

Porty zaczęły ważenie kontenerów morskich

Przewozowa branża od długiego czasu borykała się z problemem nieprawidłowo deklarowanej wagi kontenerów. Na nieszczęście spora ilość nadawców nie specjalnie się tym nie przejmowała, a będzie to miało niebagatelne znaczenie przy bezpieczeństwie przewozów. Nawet nieduże odchylenia w deklarowanej wadze mogą się w przypadku paru tysięcy kontenerów wzmacniać, powodując poważne kłopoty z zapewnieniem stabilności, a niekiedy nawet utonięcia. Z takich też powodów od wielu lat prowadzone były intensywne prace nad uporządkowaniem tej kwestii, ale z powodu kosztów nie dawało się ich z sukcesem zakończyć. Dopiero niedawno udało się wypracować porozumienie, na mocy którego wszystkie kontenery ładowane na statek muszą być dokładnie zważone. Te regulacje prawne obowiązują od drugiego półrocza 2016 roku, a nierespektowanie ich będzie się wiązało z odpowiednimi konsekwencjami. Obowiązek sprawdzenia wagi kontenera będzie spoczywać na jego nadawcy, z tego też powodu musi on przypilnować tego, żeby wszystko odbyło się zgodnie z obowiązującymi procedurami. Równocześnie terminale oraz przewoźnicy mają pełne prawo do odmówienia załadunku kontenera, który nie ma wagi zweryfikowanej. Porty zaczęły ważyć kontenery morskie

Przepisy obecnie zezwalają na przeprowadzenie ważenia kontenerów przy użyciu dwóch odmiennych metod. Pierwsza z nich to ważenie całego spakowanego i zaplombowanego kontenera, zaś druga to mierzenie wszystkich poszczególnych towarów razem z opakowaniami i posumowanie na zakończenie wszystkiego. Pierwsza metoda będzie znacznie bardziej szybka i wygodna do wykorzystania, lecz będzie wymagała kupna certyfikowanego, odpowiedniego sprzętu. W chwili obecnej tylko niewielka część portów w naszym kraju ma tego typu możliwości, ale nadal nie ma w nich szans na obsłużenie każdej jednostki. Z takich też powodów nadal duża część kontroli wag będzie się musiała odbywać w głębi kraju, w firmach zajmujących się załadunkiem. W najbliższych latach są oczywiście w planach takie inwestycje, jednak sprawa nie będzie jedynie dotyczyć kupna kolejnego urządzenia, ale też zmienienia organizacji pracy na terenie portu. Na przykład port w Szczecinie posiada już wdrożone gotowe procedury związane z przyjmowaniem kontenerów, a dodatkowo może zaoferować możliwość zważenia ich przed załadunkiem.

Sorry, comments are closed for this item.

  • Translation


  • Spedycja w Gdyni – Kontakt

    telefon :
    +48 58 732 79 84

    e-mail :
    [email protected]

  • Najnowsze wpisy

  • NewStatPress

    Visits today: _