Przyrost przeładunków kontenerowych w portach w Chinach

Dynamiczny wzrost kontenerowych przewozów w portach w Chinach

Ostatni okres czasu to dość mocny kryzys gospodarczy w Chinach, bardzo dobrze zobaczyć to można na przykładzie giełdy, na której kursy akcji biją w ostatnim czasie rekordy obniżek. Jednak można znaleźć branżę, która bez przerwy bardzo dobrze się trzyma mimo kryzysu, co więcej, nawet podczas gospodarczych spadków rośnie w tempie kilku procent. Mowa tu jest właśnie o przeładunkowych portach, z których duża część zanotowała w ostatnim czasie wzrost liczby przeładowanych jednostek kontenerowych. Dynamiczny wzrost przeładunków kontenerowych w portach w ChinachNa tę chwilę wszystko wygląda tak, że jedynie Hongkong będzie miał stratę, i to dość wysoką, bo na ponad dziesięć procent. Reszta portów w Chinach jest na sporym plusie, a zestawienie będzie tu otwierał Ningbo-Zhoushan, ze wzrostem na blisko dziesięć procent. Zwiększoną o około pięć procent ilość jednostek kontenerowych w ostatnim czasie obsłużyły cztery duże porty, czyli Singapur, Guangzhou, Shenzhen i Tianjin, każdy z nich obsługuje od siedmiu do nawet osiemnastu milionów kontenerów na rok, co będzie im dawać im wysokie miejsca na liście największych portów świata.

Jeśli tak spora dynamika rozwoju utrzyma się na stałe, to wówczas za kilkanaście lat Chiny mogą się stać największym graczem na rynku transportu kontenerowego. SISI, to znaczy agencja która się zajmuje badaniem tego, co się dzieje na rynkach morskich przypuszcza, że taka sytuacja może mieć miejsce już za dwadzieścia pięć lat. Przygotowany całkiem niedawno raport prognozuje powiększenie się przeładunków w okolicy paru procent rocznie, a składać się na nie będą dwa główne elementy. Pierwszym będzie przeładunek importowanych i eksportowanych towarów przez Chiny, czyli kompleksową wymianę handlową z innymi krajami. Kolejnym silnikiem chińskich portów będzie transport wewnętrzny. Bardzo duże znaczenie mają bowiem w chińskiej gospodarce wielkie rzeki, a także porty nad nimi położone. Już teraz można zobaczyć zapędy do ucieczek różnych gałęzi przemysłu ze wschodniego wybrzeża na tereny położone nad brzegami rzek. Dlatego też szacuje się, że już pewien okres czasu porty rzeczne obsłużą kilka miliardów ton najróżniejszych towarów, a w dalszej kolejności czeka je jeszcze bardziej dynamiczny rozwój.

Sorry, comments are closed for this item.

  • Translation


  • Spedycja w Gdyni – Kontakt

    telefon :
    +48 58 732 79 84

    e-mail :
    [email protected]

  • Najnowsze wpisy

  • NewStatPress

    Visits today: _